Utan ryttare

Jag glömde bort att Calle ska arbetas utan ryttare en dag i veckan när jag gjorde veckoplaneringen, så jag klämde in ett sådant pass idag. Började med att tömköra ut en sväng på långa tyglar (eller tömmar kanske det heter när man tömkör ;)). Det var första gången för både mig och honom. Det var kul och spännande, Calle var modig och gick framåt så glatt så! Efter det körde vi en stund på banan i skritt och då bråkade vi faktiskt lite för att han prompt skulle falla inåt i höger varv. Efter några försök att bli av med mig så valde han tillslut att samarbeta istället och då gick det ganska bra. Efter kanske 20 minuter i skritt på ridbanan satte jag på pessoa-systemet

Jag använde det i lång och låg form, åtta minuters trav i varje varv (klockade). Jag tycker att han arbetade mer som tanken är att han ska göra idag jämfört med förra veckan. Framförallt tyckte han att den var mindre obehaglig, han sparkade bara två gånger efter den. Efter det tömkörde jag ut en sväng till.

Här är lite bilder från dagen






Permalink Dagens ridning Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Josefine - hästblogg

Vilken snygg häst, glänser jättefint i solen :D

Postat av: Moa

SV: Jaa! Visst är det? Eskadron har tänkt på det ;-D Annars måste man nästan bestämma en linda för varje ben och sätta små lappar på med pilar för upp och ner >.< Hehe ;-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback