Update

Det går kanonbra med min lilla filledutt. I tisdags fick han gapen mellan mjölk- och vuxentänderna rensade, en vargtand utdragen och en vaccinationsspruta inkörd i halsen (groteskt val av uttryck). Idag red jag en stund på volten och lärde honom att trava över bommar. Det är första gången han gör det, men fattade redan efter några gånger hur det skulle gå till.

Här är några bilder från när jag red fram, jag håller även på att ladda upp filmerna så att ni får se bom-grejen från början till slut. Hoppas ni tycker det är intressant, men som sagt: först några bilder.

(skarp)


Jag måste rida på hackamore till och med måndag pga den där vargtanden. Det suger för Lasse funkar verkligen inte alls på hackamore. Så fort jag tar lite i honom så drar han upp huvudet, troligtvis för att det är ett tryck som han inte är van vid. Längtar till bett, tänkte prova nova på tisdag när jag tränar för PW.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback