Time to tell

Jag tänkte berätta vad som händer i mitt hästliv. För en vecka sen åkte jag med Calle till ett försäljningsstall där jag bytte honom jämt ut mot en valack född 2007, sent född så han är lite mer än tre och ett halft år gammal. Försäljningsstallet kommer att sälja Calle vidare, och de har redan lagt honom på annons.

Min nya häst heter Lamints, men jag kallar honom för Lasse. Han är världens snällaste och världens coolaste, rätt stor och kraftig men väldigt lätt att rida och har helt okej schvung och spänstiga gångarter. Han är som en blank white page och knappt riden, jag har sett honom travhoppa 50 cm och jag är rätt säker på att det var första gången han blev hoppad så han har med andra ord hoppat en gång. Så om det blir en hopphäst eller inte får vi väl se. ;)

Han är efter en lettisk hingst som heter Lakijs, som jag inte vet mycket om utöver att han är snygg och fick 10 på temperament. Lakijs är efter holsteinerhingsten Landadel (Landgold-Landgraf). På mammans sida är det mest lettiska hingstar som jag inte har någon koll på.

Jag är i alla fall asnöjd och på tisdag ska jag ta med honom på en Pontusträning så att jag kan komma igång. Jag har aldrig haft en unghäst förut så det ska bli jättekul. Jag kommer ta hjälp av Pontus och av en dressyrtränare som heter Tina, båda är grymma så jag tror att vi kan plocka fram en riktigt trevlig häst!

Jag kommer nog starta en ny Lasse-blogg så småningom men först måste jag samla på mig lite bloggmaterial och inspiration, vilket är något som definitivt kommer i vågor.

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bella

sv: Jag vet,hoppas det var första och sista gången det hände:p

Postat av: Lina - Nybliven mamma!

Där ser man! Lycka till med nytillskottet =)

Postat av: Jenny Krook

Vad roligt!! Vi kanske ska jämföra stamtavlor!! Lettländare är jättetrevliga!!

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jätteroligt!! :) Men varför säljer du Calle?

Postat av: Nina

Jaha! Men då måste han varit på försäljning på stallgrevagården? =) Spanade allt in calle där ;)

Postat av: Eeva

Hello!

I found your website when I was "googling" my horses pedigree. I have seven years old gelding Lemiro, which has exactly same pedigree as your horse :) Go visit my website to see some pictures! They look really the same! We compete in dressage in Finnish national level (I'm mainly a dressage rider...) But we also do show jumping for fun (and Lemiro is quite good in it). And very easy and nice horse in every way!

Postat av: Eeva

Hello!

I found your website when I was "googling" my horses pedigree. I have seven years old gelding Lemiro, which has exactly same pedigree as your horse :) Go visit my website to see some pictures! They look really the same! We compete in dressage in Finnish national level (I'm mainly a dressage rider...) But we also do show jumping for fun (and Lemiro is quite good in it). And very easy and nice horse in every way!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback