Just nu

Den senaste hoppträningen jag var på hade Calle lite dåligt flås (dagsform?) så jag ska rida varannan dag intervaller varannan dag vila ett tag. Vi får se hur länge men i alla fall fram till träningen på tisdag, och troligtvis till den därpå också.

Igår red jag intervallerna på volten eftersom det var mörkt och jag vill helst inte rida intervaller i skogen/på ängen när det är mörkt. Jag försökte aktivera honom lite mer än vanligt under galoppsekvenserna vilket gick extremt bra, han är så fin alltså. Det är egentligen helt sjukt för jag han fattar allt på en gång, det tog mig tre ridpass att befästa piruetter, en kvart att lära honom galoppbyten och en timme att lära honom förvänd galopp. Han letar liksom efter arbetsuppgifter och är så himla ambitiös, ibland lite för ambitiös för han vill göra allting väldigt snabbt och väldigt kraftfullt. Oftast flyger jag omkring som en säck potatis (för de flyger ju runt mycket, som ni vet).

Jag gjorde i alla fall lite byten på rakt spår, vilket är mycket svårare på ridbanan och man jämför med i skogen. Det gick väldigt bra att byta från höger till vänster galopp i båda varv, men till det motsatta var han lite väl ivrig. Det var i alla fall kul och idag har jag värsta träningsvärken!

Vad gör ni med era hästar nu? Har ni lika stor brist på inspiration som jag har?


Permalink Dagens ridning Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

sv. Ja precis det hindret haha! Helt cp hinder! Ande stod emot som fasiken, korv.



Ja då måste komma och hälsa på katterna!

Postat av: Cathie

Hur gjorde du när du lärde honom byta galopp? :)

Postat av: Matilda

Hahahaha! Som en planet! Så bra! :D

Jag tycker planetlooken är ok på polohjälmar men ICKE på "vanliga". :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback