Sverigetäcket

Calle har bitit sönder sitt bästa täcke i bogen. Det är fortfarande funktionsdugligt, men det ser trasigt och trist ut. Det är ett SVEA - Sverigetäcke, och jag tycker att det har världens bästa passform. Jag tänker använda det täckes-säsongen ut, men sen ska jag börja förnya mitt täckesförråd med massa olika SVEA-täcken. De har rätt tråkig design, tyvärr, men jag orkar inte bry mig eftersom passformen är så sjukt bra. Dessa ska jag köpa allt eftersom:

SVEA utegång vinter, halvhals

- 300 g, blank insida
- 1680 denier
- Vattenresistent 3000 mm och andasfunktion 3000 mvt
- 879 kronor




SVEA - utegång fleece mellanfoder halvhals

- Motsvarar ca 100 g polyfill, blank insida för att motverka skav
- 1680 denier
- Vattenresistent 3000 mm och andasfunktion 3000 mvt
- 799 kronor

(känns lite löjligt med en bild, eftersom de ser exakt likadana ut, men det ser snyggast ut i bloggen)




SVEA - utegång economic skaltäcke halvhals

- Blank insida
- 600 denier
- Vattenresistent 3000 mm och andasfunktion
- 449 kronor



SVEA - flugtäcke

- Magplatta
- Resår i halsen
- UV-skydd
- Polyester i fronten för att motverka skav
- 549 kronor



Det är dem jag vill ha och här kan du köpa dem (det är även därifrån jag har lånat bilderna och tagit informationen)! Det är alltså deras utetäcken jag gillar så mycket. De lanserar även stalltäcken i olika utföranden men samtliga är utan bogveck, och jag skulle aldrig köpa ett täcke utan bogveck. :)

Har ni något favorittäckesmärke?

 

Permalink Utrustning Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Rebecca Joli

Älskar mitt mark Todd-vintertäcke! Detär oslagbart! Ligger som en smäck! Annars är faktiskt hansbo-trend täckena mina favoriter, oxå bra passform på mina djur=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback