Idag

Idag red jag ut i skogen, hann tack och lov ut före stormen som kom lagom till att jag skulle skritta hem. Jag hade lydnadstema på ritten så jag gjorde bara massa övergångar hela tiden (halt, ryggning, skritt, trav och galopp). Försökte variera och mixa mellan olika övergångar. Det gick bra och Calle blev uppmärksam och lyssnade extremt bra på mina kommandon. Det är kul att rida en så lyhörd och arbetsvillig häst. Efter ett tag tror jag att han började tycka att jag var lite irriterande som inte bestämde mig för en gångart och började lyfta lite på frambenen istället för att rygga. Det löste jag genom att bara rida framåt och börja om.

Här är två bilder från den senaste tiden, inte så bra kanske.



Fotograferingen som skulle blivit av i onsdags blir imorgon istället, pga vädret. Imorgon ska det vara sol!

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback