Häng och fläng

Min dag har inte bestått av så mycket Calle, men desto mer häst. Jag hängde med min syster till hennes stall där jag först skulle hänga på stallägarens nyblivna treåring för första gången sen hon gjorde det själv i hagen i somras. Han var söt och tyckte att det var lite konstigt. Han bockade en gång men annars gick han bara iväg lite hastigt. Efter ett tag stod han still och då slutade vi! Duktig Liam.

Därefter red jag min syrras häst Lizzie, som också var min första häst. Hon fyller 19 i år så hon är en liten tant, men helt galen (speciellt när jag rider, haha). Hon var jättefin och det var en positiv överraskning att rida henne efter ett rätt långt Lizzie-uppehåll. Edit (min syster) har jobbat jättebra med henne och jag märkte direkt skillnad på hennes bärighet, framförallt i trav men även i galopp.

I början när jag galopperade bockade hon i varje steg, sen ställde hon sig lite och liksom tryckte iväg med bakbenen i var tredje steg. Sen taggade hon ner och sprang omkring med sina höga benlyft. Till och från blev hennes galopp riktigt luftig, den som annars brukar vara rätt diskret. Så det var urkul, det tyckte Lizzie också, hon har superglad.

Imorgon ska jag hitta på något kul med Calle, just nu lutar det åt någon typ av lydnadsövning med bommar/småhinder. Tror att det kan behövas efter all intervallträning. På lördag ska jag nog på P&J, vore fett att hoppa bana igen. Har superabstinens.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

sv: Haha taaaack :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback