Ge mig vår.

Jag gillar inte övergången mellan vinter och vår. Den är hal. Jag ogillar den extra mycket för att jag förstår att vintern bara är slut på låtsas, för ofta vi skulle börja få vår i Januari? Jag ogillar även att inte ha ett ridhus, och att inte ha en egen bil så att jag kan åka till ett ridhus när jag vill. Jag ogillar att min veckoplanering blev bruten idag på grund av alla tidigare nämnda faktorer. Jag hatar idag.

Eftersom jag inte har ridhus, egen bil eller vårväder fick jag inte göra min lydnadsövning jag hade planerat. Istället red jag ut i skogen, där det är en halv meter blöt snö överallt. Jag gjorde samma övning genom nästa hela turen (efter uppvärmning) och det var att rida fem/tio/femton skrittsteg, fem/tio/femton travsteg, fem/tio/femton skrittsteg, fem travsteg. Femton var det som gav mig mest, därför gjorde jag det mest, eftersom Calle bara taktade när övergångarna blev för snabba. Jag var extremt konsekvent och fick valuta för det.

Jag är egentligen inte på blogghumör idag, eftersom jag varken har någon hästbild eller film att dela med mig av. Här är istället lite bilder från i lördags när jag var ute med några vänner.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback