Dum bog

Idag åkte jag som ni vet till ett ridhus nära mig. Jag värmde upp ganska länge skritt genom att få honom att spåra och streacha ut alla kroppsdelar ordentligt. Sen började jag galoppera i vänster galopp och det kändes bra, gjorde lite öppna på långsidan bland annat. Han låg på lite, men det tycker jag är positivt (allergisk mot sega hästar).

I höger varv kände jag på en gång att han sköt mig åt vänster och ville varken flytta in bogen eller ställas inåt i nacken. Så då började jag trixa med lite snäva skänkelvikningar i skritt, samt öppnor och skrittpiruetter (lite överdramatiserade kanske, men syftet var ju bara att han skulle lossna).

Sen travade jag i skänkelvikningar, öppnor och slutor med ett konstant övertempo för att han skulle tvingas att strecha till fullo. Efter ett tag kände jag att han blev bättre men inte perfekt. Ska ta ut en massör snart också, tror jag.

Som jag skrev tidigare beror det nog på att jag har varit tvungen att rida så mycket i hög snö, samt att han har haft hög snö i hagen, så vissa muskler i bogarna har dragit ihop sig. Jag får se om jag hoppar imorgon trots allt, men om jag gör det blir det en rejäl uppvärmning med sidvärtes innan.

Vet inte vad jag ska göra dock. Funderade på 5,5an men den känns så fantasilös. Har ni något tips?

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback