Dålig planering

Fan också. Idag fick Calle vila igen bara för att jag inte orkade gå upp klockan sex. Var helt SLUT! Jag har massa grejer att göra innan jobbet nämligen; gå till systembolaget, köpa ett iphoneskal, kolla om det finns några snygga kläder att inhandla (extremt viktigt) och äta pizza eftersom jag har gått ner 1,5 kg på 1 vecka.

Hur som helst måste jag bli bättre på att planera Calles träning, så att det inte blir som denna vecka. Kommer inte kunna rida imorgon heller för jag jobbar på dagen och har planer direkt efter på kvällen. Nästa vecka kommer med andra ord se ut såhär.

Måndag: Har utsläpp så jag går upp lite extra tidigt för att hinna rida innan jobbet. Det blir intervallträning.
Tisdag: Har inget pass i stallet vilket betyder att Calle får vila, därav intervallträningen dagen innan. Jag får sovmorgon och alla blir glada.
Onsdag: Har utsläpp, rider innan jobbet. Det blir dressyr, troligtvis i skogen eller på någon av ängarna.
Torsdag: Har utsläpp, rider innan jobbet. Det blir intervallträning.
Fredag: Har inget pass i stallet så Calle får vila. Sovmorgon igen...
Lördag: Har insläpp, ska åka på P&J på fm och hoppa 100 och 110.
Söndag: Har insläpp, kommer rida ut i skogen och träna lydnad och styrka.

Måste med andra ord försöka lägga upp träningen så att jag får sovmorgon två vardagar, vilket samtidigt blir de två dagarna som Calle vilar och jag inte har något pass i stallet. Den enda anledningen är att jag har lite svårt att varva ner när jag kommer hem från jobbet klockan 23.00. Att somna klockan 01.00 och gå upp igen 07.00 funkar inte för mig varje dag, men tre dagar i veckan går det alldeles utmärkt.

Jag löser även konditionsträningen på ett bra sätt genom att alltid lägga den dagen innan min sovmorgon så att han får vila efter ett tufft intervallpass. För Calles del tror jag att det passar bra med två vilodagar i veckan, för då hinner han smälta allt och vila upp sin ärthjärna. Hoppas jag fixar detta nu!

Permalink Veckoplanering Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Träffa mig i bloggmontern på Göteborg Horse Show!

Sv: Nej vad jobbigt :/ Jag har inte haft det problemet ännu, det jag försöker tänka på är att äta lite större portioner är "vanligt" för att få i mig lite extra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback