Årets första veckoplanering!

Spännande värre.

Måndag: Klättra! Risken finns att det är extrema mängder snö i sandtaget, jag har inte varit där på hela vintern. Men om jag har tur är det andra som har ridit sina hästar där, så att det finns stigar upp för backarna.

Tisdag: Dressyr/markarbete på ridbanan. Vet redan nu vilken övning jag ska rida. Problemet är att allt hindermaterial är begravda i snön så jag måste leta fram dem (ligger lite överallt). Hittills har jag lyckats hitta fyra bommar, men jag behöver sex.

Onsdag: Intervallträning på ängen. Kommer att rida sex korta intervaller, ca 1,5-2 min långa.

Torsdag: Vila! Jag tycker att det är oerhört viktigt att låta hästen vila och återhämta sig minst en dag när man har ridit intervaller.

Fredag: Rida ut i skogen och trampa djupsnö. Om den ligger kvar, det vill säga. Så fort det blir två plusgrader försvinner ju massiva mängder. Det brukar väl komma tillbaka lika fort though.

Lördag: En gammal jobbarkompis till mig ska eventuellt följa med till stallet så då blir det en lång uteritt. Hon ska få rida Calle och jag får se till att låna en islänning. Om hon inte skulle följa med så blir det uteritt med lite lydnadstema, med störst fokus på galopp-trav-galopp-övergångar.

Söndag: Intervallträning på ängen. Jag funderar på att testa långa intervaller, men då måste jag göra lite research först så att jag inte gör något dumt. Vet inte riktigt hur långa och hur många man bör göra.

Permalink Veckoplanering Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

sv: Ja dom syns ju inte så mycket om de är svarta eller bruna iallafall. De vita är ju verkligen gräsliga :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback