Veckoplanering

Det här är ett typiskt superegoistiskt inlägg som bara är för min egen skull. Hela veckan kommer vara förberedande för PW-kursen på söndag. Ska träna massa lydnad för han ska fan vara lydig när jag kommer till Runsten, inte så flamsig som han brukar vara. Ska rida ut alla vardagar och förbereda på volten med lite typiska Pontus-markarbetes-övningar på lördagen, tror att det är ett sådant upplägg som tillfredställer både mig och Calle bäst.

Måndag: Träna på förhållningar i galopp. Fick inte riktigt igenom det igår nämligen då han liksom gasade mot hinder, två galoppsprång innan (han brukar göra det för att komma rätt också, kan vara det).

Tisdag: Intervallträningar på ängen eller i skogen, lite beroende på hur mörkt mörkret är :P

Onsdag: Vilodag!

Torsdag: Antingen träna vidare på förhållningar, annars hitta på något kul som till exempel supersnälla bytesserier (alltså i typ vart femte). Det är perfekt att träna på när man rider ut, tycker jag. På lämpligt ställe såklart, typ sand(snö)väg.

Fredag: Ännu mer lydnad. Övergångar mellan trav och galopp ska ligga i fokus om jag inte behöver öva vidare på det jag har gjort tidigare i veckan.

Lördag: Ska rida på volten. Förhoppningsvis har isisarna ridit där hela veckan så att all snö är nedtrampad, då ska jag bära fram lite travbommar som jag kommer lägga upp aningens. Kommer ha stenhård fokus på att han är avslappnad över bommarna och att det inte går fortare och fortare. Kommer säkert att göra en del halter, både före och efter, för att han inte ska rusa eller bli övertaggad. Ska lägga in rätt mycket ryggningar i arbetet, för det gör jag nästan alltid när jag rider på volten.

Söndag: KURS FÖR PONTUS WESTERGREN. TVÅ RIDPASS, EN DAG! :D

Filmen kommer upp ikväll, but don't get your hopes up för det är typ bara fyra språng som är filmade.

Permalink Veckoplanering Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sara

sv: Alltså det låter skitbra! Vart drar vi? :D

Postat av: sara

sv: Alltså det låter skitbra! Vart drar vi? :D

Postat av: sara

sv: låter fett bra vbi kör på deeeet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback