Tvätta ridbrallor

Alltså det här med att tvätta sina ridbyxor. Det är ju ett faktum att de blir smutsiga efter en gång i stallet, men hur värt är det egentligen att tvätta ett par ridbyxor varje dag? Jag tycker det är overkill och själv brukar jag använda ett par ridbyxor ungefär fyra dagar i rad innan jag byter och tvättar dem. Detta om de inte blir extra skitiga, som om man till exempel skulle ramla i en lerpöl eller något...

Jag rider ju å andra sidan bara en häst en gång om dagen och spenderar inte mer tid i stallet än så, eftersom jag inte har något eget stall. Det är säkerligen skillnad om man rider flera hästar och liksom jobbar i stallet, eller har ett eget stall.

Hur ofta tvättar ni era ridbyxor? Alltså hur många gånger (ungefär) använder ni dem innan de tvättas?



Permalink Utrustning Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Väldigt olika, när de börjar kännas ofräscha, typ. Mockar sällan i ridbyxor så de blir väl inte så skitiga inbillar jag mig :P

Mina vita kan jag lätt ha 3-4 tävlingar utan att få fläckar på, jag är nog ganska renlig av mig :P

Postat av: My

Det går olika länge för mig att tvätta, har jag bara ridit och inte gjort så mkt stall jobb kan jag vänta längre.



Fin blogg!

Postat av: A

Oj, jag brukar inte tvätta mina ridbyxor mer kanske 2 gånger per år (om ens det...) Varför tvätta och hålla på när de ändå blir skitiga direkt? Nytvättade ridbyxor är ju dessutom bland det mest obehagliga man kan sätta på sig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback