Pontus Westergren - min gud.

Haha. Alltså han är så bra så jag vill bara skratta.

Träningen igår började med att vi skulle trava på en fyrkant innanför spåret, i hörnen skulle vi vända hästarna genom att flytta undan bakdelen. Det blev med andra ord som en framdelsvändning fast i trav. Vi gjorde den övningen i söndags också och det är verkligen min typ av övning eftersom Calle är så lyhörd för hjälperna, innan övninen sa Pontus till och med att alla kunde kolla på mig om de inte fattade. :P

Jag och en annan tjej fick rida fram lite mer självständigt så då tog jag tillfället i akt att öva på övergångar mellan trav och galopp, något vi fick kämpa väldigt mycket med i söndags eftersom Calle bara ville galoppera. Det gick grymt bra, han galopperade bara på stället en gång!

Därefter hoppade vi en långsida med räcke-räcke, sex eller sju galoppsprång emellan. Sen fick alla hoppa olika banor, min såg ut såhär:



Man kan typ hoppa den på tusen olika sätt, såhär är de relaterade avstånden:
Mellan hinder två och tre; 21 meter
Mellan hinder tre och tre; 7 (?), ett galoppsprång iaf
Mellan hinder fyra och fem; 28 meter
Mellan hinder sex och sju; 24,5 meter
(om man vill göra hinder åtta till två till en linje är avståndet 21 meter)

Banan gick iaf hur bra som helst, han berömde vår rytm och sa att Calle rörde sig bättre än vad han har gjort tidigare. Han sa att jag red bra, men att jag måste rida lite mer framåt (det säger alla, varför gör jag inte det?!). Precis som han sa till Sara, sa han att jag hade bra känsla för hinder (tänk att vi är så jävla bra?! Haha.) och att det inte är så bra i mitt fall eftersom jag sitter och måttar istället för att låta hinderna komma till mig. Han har sagt så förut också, men det är bra att han säger det igen så att jag lär mig att rida framåt någon gång.

Innan jag gick in fick Calle och Chima hälsa på varandra, Chima skrek och Calle blev såklart väldigt imponerad. Jag var helt själv (buhu) så ingen filmade, men jag kanske lägger upp filmen från i söndags någon dag. Nu måste jag köra min lil'bro' till skolan och mig själv till jobbet. Peace!

Permalink Träningar Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sara

sv: Jag veeet får damp! Sitter och uppdaterar sidan hela tiden utifall någon avanmäler sig..



P&J den 6 på södertörn! Då kan du också vara med ju :D Så ska jag se till att filma! Södertörn har omgång 1 i sin "södertörn cup" den 2 mars, även div ll så vet inte hur det ser ut med klasserna om man kan tävla förklasserna etc. Det har inte kommit ut någon prop än.



Sen sollentuna 10 april, stockholm fältrittklubb den 17 april, Hölö 23 april, färingsö 30 april. Så i april finns det något varje helg, gr8! Alla är 90 till 110 klasser typ :)



Fan vad bra vi är då! ;D Pontus is the GOD!

Postat av: sara

Äsch då ni är säkert svinbra! Ska du med till Avestas sommarmeeting i sommar eller? ;D ASKUUUL!



Nu har jag lagt upp en liten tävlingsplanering i bloggen, det är typ alla lokala tävlingar i närheten :D

Postat av: sara

sv: Jaaa riktiga kompanjoner! Tävlar du för årsta också? :D

Postat av: sara

sv. Då kör vi div 1 nästa år då? ;D



Kuuul! Tävlade debutant fälttävlan på min förra stora hest och åååhh så kul! Dock dyrt, måste ju stalla upp hästen osv eftersom det typ alltid är tvådagars, få tävlingar och oftast låångt borta ! Men det är ju toppenkul att träna och så kan man ta någon tävling om det kommer i närheten!



Kommer ihåg att jag red så fort jag kunde runt hela banan, kom in perfekt i tid. Man ska rida så jäkla fort alltså, sjukt kul haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback