Longering

Blir rätt mycket "dagens ridning-inlägg" just nu vilket helt enkelt beror på att det inte händer så mycket i mitt hästliv. Idag longerade jag en snabbis efter jobbet, var tvungen att skynda mig hem för att lämna bort Fluffen som numera är ensambarn hos familjen Sara och Joakim. Hon kommer få det grymt bra och de kommer få en grym katt med världens bästa gener (Kattafan, the almighty).

Longeringen gick rätt bra, men Calle blev livrädd för 19 år gamla islänningen Faldur på 128 cm som skred genom mörkret i sin reflexprydda slöja. Han kunde inte riktigt slappna av efter det trots att jag praktiskt taget stod där som ett jävla fån och sjöng Byssan Lull för honom. Imorgon ska Calle vila och jag ska åka och kolla på hoppträning för att få lite inspiration att själv ge mig ut på en flygtur till helgen och ladda inför kursen för Pontus Westergren som är den 20:e februari.


Bild från vår första PW-träning

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback