KAFFFFEEEE

Älskar kaffe. Älskar framförallt att sitta framför datorn och dricka kaffe.

Som ni såg gick ridningen åt skogen idag. Calle låg i handen hela ridpasset och jag spände mig som en fjäder så resultatet blev som det blev. Jag ska antingen sätta på en graman eller ett skarpare bett imorgon så att jag kan rida ordentligt. Det kanske låter fjantigt men jag kan verligen inte rida igenom en häst som drar mig i händerna, samtidigt som jag har typ tio lager kläder på mig pga kylan. Så jag tänker minsann fuska och ta lite genvägar.

Haha, det hände förresten en sjuk sak imorse när jag släppte ut hästarna. Alla islänningar har sin hage precis utanför dörren på baksidan så de går ut själva på morgonen. Då såg jag att en av dem (Dugur, den gosiga skäcken om ni minns från filmen) haltade och gick helt sjukt med hela kroppen. Självklart messade jag hans ägare och sa det så hon bad mig ta in honom igen för hon skulle komma om en timme.

När jag gick med honom från hagen till stallet ville han knappt gå så jag bad henne skynda sig ut för det här är fan inte bra. Så kollar jag på hans bakben och ser att han har trampat igenom en av sina magremmar på täcket så att hela täcket liksom drar honom skithårt precis ovanför bakknät. Så jag tog bort det och då var han såklart inte "halt" längre, så jag ringde till ägaren som bara började skratta av lättnad och sa att jag hade skrämt ihjäl henne. Haha, så jävla trött som inte såg att täcket låg helt knasigt från början. ;)

Om ungefär en timme ska jag rulla till jobbet och ikväll ska jag köra glassbil i Örby. Om du bor där är det bäst att du kommer ut när du hör bilens ljuva stämma. På återseende meine people.



(mannen i mitt liv)

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback