Dålig dag

Haha, vilken skitdålig dag jag har haft alltså.

Jag började med att släppa ut hästarna och sen åka till Södertörn för att hoppa lite. Hoppade fram och Calle kändes fin, han var lite knäpp efter hinderna men hoppade verkligen bra! Gick in på banan och han vägrar hoppa första hindret, efter fyra gånger försöker jag hoppa ett annat hinder och då stannar han en gång sen hoppar han rakt igenom det istället. Helt sjukt... jag ville inte rida mer då om vi säger så.

Han vilade ju igår så det beror väl på det. För jag har varit med om exakt samma sak en gång förut (även då på Södertörn) och den gången hade han också vilat dagen innan och var på det där speciellt jobbiga humöret. Vet inte om det beror på det, men som min syster sa är det en gemensam faktor för båda gånger han har gjort på det här sättet.

När jag skulle åka hem kom jag inte upp för en lång backe som leder upp till landsvägen. Kul. Försökte tre gånger sen lastade jag ur Calle och försökte igen. Vi fick upp bilen + transporten med hjälp av typ sju (helt fantastiska) människor, plus Annas ultra-grepps-plattor som man la framför däcken för att få grepp. Sen tog det typ en minut att lasta (kändes ungefär som en timme för jag var så irriterad).

Sen gick jag bara och väntade på att typ halka och bryta benet eller något, men här sitter jag hel och ren. Tänkte glömma allt som har hänt idag och börja om imorgon. Framförallt ska jag väl rida dagen innan nästa P&J/tävling.


Permalink Dagens ridning Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

Tråkigt att det inte gick något bra :( och självklart är det väl typiskt att transporten inte ska komma upp också.. Usch, dåliga dagar är ingen höjdare.



Bättre lycka nästa gång! =)

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Calle hade visst också en dålig dag!



Gillar nya designen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback