Boring

Hej alla tappra holding-onto-this-shitty-blog-friends.

Igår testade jag att rida på volten, vilket ärligt talat gick sådär. Jag kunde inte galoppera pga halka och tyvärr tyckte jag att det behövdes för att lösa vissa problem (ta ner galenpannan på jorden). Han travade som tusan och verkligen slängde iväg sina framben.

Jag började i skritt, rätt länge eftersom jag förstod att underlaget skulle vara sämst. Han kändes hemskt fin och när jag började trava så hade jag en häst som bar sig själv och var relativt liksidig. Jag övade på att trava in i en rygga och rygga in i en trav, älskar den övningen eftersom hästarna sätter sig på bakbenen. Det är med andra ord en bra övning om hästarna går lite på bogarna någon dag.

I skritt och trav red jag på små åttor med skänkelvikningar. Han satt fast när jag flyttade åt vänster men tillslut blev det ok. Idag ska jag nog rida på ängen, för där går det tydligen att vara nu när det är plusgrader och skraren har försvunnit.



Peace

Permalink Dagens ridning Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Felicia Andreasson

har lagt in en ganska fin bild på er från höstfotograferingen som jag har redigerat :) du kan ju kolla ;)

skriv gärna en länk att jag fotat om du tar den :)

vänliga hls felicia

Postat av: Caroline

Fin bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback