Nöjd ryttare

Jag måste säga att jag är nöjd med både min och Calles insats idag. Vi har haft lite problem med Runsten tidigare, jag vet inte om Calle vantrivs där men det har alltid gått riktigt dåligt (alltså att han inte ens vill hoppa) när jag har hoppat där. Idag bestämde jag mig för att komma över tröskeln, och det gjorde jag.

100 cm - 0 fel. Jag vet inte om det syns men han var väldigt reglerbar och jag tycker att han lyssnade precis på vad jag ville. Rundan kändes bra och han fick små glädjeryck ibland, men det tillhör Calles personlighet. Jag måste bara vara försiktig så att jag inte rider i undertempo för länge efter att jag har tagit tillbaka och satt honom på bakbenen.



110 cm - en miljon fel (tre rivningar och typ fyra volter). Börjar med att Calle river de första två hinderna för att han inte hinner upp med frambenen. Jag tror att han var trött, jag brukar trots allt bara rida en klass på honom. Han blev fruktansvärt upprörd så jag var tvungen att lägga en volt till hinder nummer tre som jag backar in i botten framför så att det blir en grodhopp. Hamnar såklart i obalans (korsgalopp och grejer) och lägger en volt till och rider hinder 4, 5 och 6a-b utan problem. Innan hinder nummer sju klantar jag mig såklart och Calle blir tvungen att ta ett galoppsprång i luften så han liksom sparkar ner bommen. Lägger en volt till och rider på åttan som också blir ett fult språng. Allt som allt en ganska misslyckad runda som jag tror berodde på att Calle var trött (och att jag red ganska dåligt såklart)




Kom gärna med tips!

Permalink Träningar Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Yasmine

Superfin häst, bra sits! Tips: Du måste få honom mycket mer för skänkeln, som det är nu är du väldigt passiv, du sitter mest rakt upp och ner på honom vilket ser bekvämt ut för han ser ut att vara i balans, problemen får du på hinder när du vill backa in i dem utan att ha något tryck att ta av. Av med stigbyglarna, lösgör och tempoväxla mycket! Känn att att han kommer mer fram till handen. Ni skulle lätt kunna hoppa 20 cm högre om ni får ordning på de bitarna. Lycka till! :D

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Första rundan är superfin! :D

I andra har du inte alls samma tryck i galoppen, rider lite på halvfart med handbromsen i. Men beror det på att ha var trött är det ju inte mycket att göra, mer än konditionsträna! :P

Vad är det för stam på Calle förresten? Gillar honom! :D

Postat av: Linnéa

Första rundan såg riktigt bra ut :)

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Hur stor är Calle? :)

Jag tycker det ser ut som att det går alldeles för långsamt i en meter, med lite mer fart skulle du nog få till mycket finare språng! :)

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Menade 1,10 :P

Postat av: Sara

sv. Haha min har också svårare i vänster!



Åh du är på runsten, då kanske vi ses på kommande P&J! Ni är fina! Han ser inte helt lättriden ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback