Mälarhöjden

Hoppade en 110 igår. Jag började med att ta fel på vilken klass som gick när jag kom dit. Trodde att det var försenat och att folk började gå banan till 100 cm. Efter bangång och när klassen skulle börja hör jag att det var min klass folk nyss hade gått banan till. Lite smått panikslagen lär jag mig banan från läktaren (puh).

Tar ut hästfan som var galen redan i transporten och bara skulle sticka ut sitt huvud ut dörren hela tiden. Tog ut honom och började rida fram, han kändes kanonfin. Börjar hoppa fram; startade sist på hela dagen så jag var helt själv på framhoppningen. Hoppade som vanligt krysset och räcket först och Calle hoppade typ 40 cm över alla hinder och gav mig en rodeoshow efter. Kände att jag skulle testa ändå så jag ställde honom lite avskilt i väntan på min start, tanken var att han skulle tagga ner lite.

Går in på banan och Calle känns fin. Efter första hindret blir han helt galen, jättepigg och jätteglad, inte så tacksamt. Hoppade de fyra första och sprang nästan bara rakt igenom det femte så jag gick ut. Jag hade ändå inget att rida för i det läget så jag ville inte riskera att något skulle hända, eller slita på honom för den delen. Tråkigt, men sånt som händer. :(

Bättre lycka nästa gång! Hade två fotografer med mig så jag ska se till så att dem skickar bilderna till mig! Här får ni så länge (när Calle fick en dusch i lördags).






Min syrras hund Mini fick en dusch också, HAHAHAHA


Permalink Tävling Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback