Idag är det torsdag

Rubriker is not my cup of tea.

Träningen idag gick både bra och dåligt. För det första skulle vi rida Gabys favoritövning som är tre studs och ett galoppsprång till en oxer. Idag hade hon dessutom avstånd som var lite korta så i början blev det inte så mycket av att rida i en större galopp. Snarare tvärtom.

Sedan skulle vi hoppa ett räcke på lång anridning och det är utan tvekan det värsta jag vet, för att citera Haking; "lång tid för ångest". Det låg från allt mellan 80 cm till 120 cm, det sista språnget i filmen är det jag är mest nöjd med. Tack vare att jag hamnade lite nära hoppade han upp sig bra och sparkade till lite snyggt med bakbenen.




Det jag tänkte på när jag såg filmen var:

- Han går på dubbla spår fram till enkelhindret, vilket beror på att han inte är undan min innerskänkel. Därför ska jag göra en sak hemma som jag läste om i Saras blogg, och det är att rida skänkelvikning ut till spåret efter cavaletti/hinder.

- Jag måste släppa min vänstertygel för han går med snett huvud hela tiden.

Sen såg jag också att jag måste göra något åt mitt hår, det ser ju hemskt ut. Jag tycker att han skötte sig bra och han var klad poni, även om han troligtvis hade lite träningsvärk från igår. Nu är jag trööööööttt...

Permalink Träningar Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Så fina ni är! HAn ser så sprallig ut haha ! :D

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Jag ÄLSKAR din sits över hinder!!

Postat av: Sara

Snyggt du rider :) Som vanligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback