En dag i stallet

Okej, det här kanske blir ett jättetråkigt inlägg men jag tar en chansning. Living on the edge liksom.

Jag började med att sätta mig i min runda bil, allmänt känd som bollen, och kände en viss skepsis inför att behöva gå ut i regnet och öppna en jävla bom de har placerat mitt i genvägen till stallet.


När jag kom till stallet laddade jag på den gröna faran med lite hösilage och lunchade de stora hästarna




Och raggsockorna



Sen skrev jag ett meddelande på whiteboardtavlan, eftersom att jag är självutnämd grovfoderexpert (precis som Hitler)



Medan Calle åt mockade jag hans box. Han har redan bajsat ner väggen. Såhär ser jag alltid ut när jag mockar



Sen fixade jag hans kvällsmat och en hink med två nävar betfor blandat med två matskedar salt. Jag föredrar att själv dosera saltet.


Sen tog jag in Calle och red


Efter att jag hade ridit skrev jag i min lilla bok/kalender/komma-ihåg-när-hovslagaren-var-ute-sist-bok


Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: marie

Haha, jag gillar din whiteboard!!! Våran ser likadan ut när jag varit i farten !!

Postat av: Ida Norlin

Haha, men såå hemsk är väl inte hösten? ;) Vintern däremot..

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Moaha, det är rätt! Bara på folket som inte fattar ;-)

Postat av: sarah

Hahaha snygga ben?:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback