Dressyr

Jag har tävlat dressyr på Calle tre gånger med idag inräknad. Efter alla tidigare gånger har jag sagt "jag ska aldrig mer tävla dressyr" och idag var inget undantag. Varför jag inte gillar dressyr:

- Tävlingsplatserna är knäpptysta. Ingen pratar, ingen skrattar, allt är på blodigt allvar.
- Tiden går långsamt.
- Alla hästar ser ut att vara trötta på livet.
- Det är en bedömningssport.

Jag fick 57 %, kom säkert sist haha. Fatta vilket nederlag? Alltså jag känner mig så fruktansvärt dålig. Fick några sjuor och sexor och en FYRA! Calle ville inte fatta galopp för att han var så seg (bara det säger mycket, han brukar vara jättehet) så den blev lite fördröjd. Här är filmen, ni får göra en egen bedömning. :)



Längtar till om en vecka för då ska jag tävla hoppning. Det brinner jag i alla fall för.

Permalink Tävling Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Sv: Tack så mkt :) Han är rätt fin min prins ;)



Jag gillar inte heller dressyr, eller jag gillar markarbete och så men inte dressyr tävlingar, tycker de ofta är orättvisa och så ärt de så långtråkigt. ;)

Postat av: Sara

Sv: javisst är det, markarbete är en helt annan femma ;)

Postat av: Anna

Jag tyckte du var jätteduktig, prydligt och bra! Men vad fick du 4:or på då???

Postat av: mikaela

Såg helt okej ut :) fint och prydligt. Dock rättvist bedömt, det är en del småmissar, han är lite istadig i formen bitvis osv men det är ju alla saker som brukar bli bättre när man tävlar dressyr lite mer, ju fler ggr ju bättre :)



Jag fick btw en NOLLA!!! på tävlingen förra helgen, min häst surade ihop totalt på en mellantrav, visst det blev inte mycket till mellantrav men en nolla på en lokal-tävling kändes lite väl hårt, en 1-2 hade väl varit mer rimligt kanske, har aldrig varit med om en nolla tidigare :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback