Banhoppning

Sho

Idag har jag hoppat en bana på min lilla gris. Jag hade ett hemmabyggd (däck, stolar, backar och bommar) hinder på ca 100 cm, två hinder på 110 cm och två hinder på 120 cm. Jag gjorde dem till en bana med nio språng och en liten "omhoppning" direkt efter på fyra språng, så totalt tretton språng. Vi hoppade den utan fel. Calle kändes väldigt positiv och jag bara log efteråt. Han är så jävla rolig att rida just nu. Här är en liten film på när jag hoppar banan!



Jag måste dock tänka på att ge Calle en lite friare språngkurva. Man märker på filmen att jag ibland försöker ta tillbaka lite för mycket för att måtta rätt på hinder och då blir språngkurvan knasig och så kniper han med bakbenen. Jag tycker att man ser det framförallt på sista språnget i filmen.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ida

HAHA nää?? Jag förstår inte hur man kan få för sig nått sånt, lixom, ja nu ska jag vara ivägen lite här på spåret när 6 andra kommer och galopperar... är det inte superlogiskt med ridhus/bane reglerna? Som sagt, önskar att se ö.d lite mer på frmaridningen,det är ju där allt händer!

Postat av: sarah

sv: hahah du är roligt du. Men tack får man väl säga ;)

Postat av: Edit

Fint det ser ut! Han verkar galoppera på bra också! :D

Postat av: Sisterhood

Åh vad trevlig och rolig han ser ut att hoppa :D Älskar hans bakbensteknik. Han kickar som till lite med bakbenen när han hoppar och tycker dte är snyggt eller avd man skall säga när dem gör så. Vad är han för ras? Blev ju riktigt hoppsugen nu faktiskt! :) Hur högt har ni tävlat? din häst?



Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttares & en bartenders vardagsblogg..

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Fan vad fint han hoppar nu!! :D :D

Lite vilt emellanåt, men man blir så glad när de busar så, så det får vara ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback