Världens bästa hovslagare

Jag måste ha världens bästa hovslagare. För det första skor han helt fantastiskt, Calles hovar skulle kunna vara en modell för den perfekta hoven. För det andra gör han allt för sina kunder; om man exempelvis har en tappsko innan tävling kommer han ut på tävlingsmorgonen och skor.

Igår hade Calle tappat en sko och jag ska träna för Per idag så jag fick lite småpanik eftersom att hovslagaren inte skulle komma förrän imorgon (onsdag). Men jag ringde till honom på kvällen och nu kommer han ut på tidiga em, trots att han har ett annat jobb under dagarna, och skor om Calle bara för att jag ska kunna åka och träna. Han är verkligen bäst.

Jag har redan varit i stallet och släppt ut hästarna idag så jag tog lite bilder. Jag tog även lite bilder när jag kom hem på mina älskade katter. Här är några av dem!

Calle äter frukost


Bästa delen på hästen


Höstlöv i min trädgård


Min trädgård gränsar till massor av hagar med fina hästar. Jag har inte hästen uppstallad i det stallet, men hade det när jag var yngre.


Min favorit, Kattafan.


Polacken Svullo kom springandes och skrikandes när han såg mig.


PUSS


Svullo poserar och agerar obemärkt.


Kattafan intar bil-positionen.


Svullo försöker kompensera sin fetma med söthet, lyckas ganska bra.



Jag har redigerat bilderna på lite olika sätt. Själv tycker jag att det är snyggast med lite mer gammaldags feeling, vad tycker ni? Måste bara tillägga att jag inte är särskilt bra på vare sig fotografering eller redigering.

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

Det är så härligt när man hittar en bra hovslagare! :)

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jättefina bilder!! :)



Ps. La till dig på bloglovin :)

Postat av: Yasmine

Va, har vi samma hovslagare? Min är ju också bäst! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback