Longering

Idag longerade jag över upphöjda travbommar. Jag tycker det är kul att se hästen från marken i sådana moment. Calle fattade inte riktigt hur han skulle klara av de abnormt höga bommarna utan min hjälp från ryggen, men efter några om och men fattade han vinken. Det var kul faktiskt och han jobbade på riktigt bra.

Både före och efter bomarbetet fick han gå på en 20 meters volt och göra övergångar mellan trav och galopp. Det gick mycket bättre än vad det har gjort förut, även om mina signaler inte riktigt slår på en gång. Jag tror att jag måste befästa dem ytterligare ett tag och sedan kommer han säkert kunna göra övergångar på röstkommando.

(har inga bilder på datorn utöver den här, men hatar inlägg utan bilder :P)



Nu ska jag plugga. Måste försöka få lite struktur i mitt pluggande eftersom det har en tendens att ske rätt sporadiskt.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback