Klättra lite . saaa...

Mitt förslag jag la om att skriva lite mer om mitt liv utöver se horzeeees fick, let me see, INGEN respons. Antar att ni inte är intresserade så jag lägger ner den idén. Om ingen protesterar, NU!

Red ut idag på morgonen, täckt från topp till tå i reflexer. Fabulous! Hade jättekul med min lilla knäpphäst, vi hoppade över allt vi kunde hitta och bara rullade i galopp genom skogen, det är det bästa jag vet. Jag har ordentliga terrängskydd runt om så jag känner mig trygg!

Red bort till en sandgrop några kilometer från mitt stall och klättrade i galopp. Jag har aldrig gjort det på Calle förut utan jag klättrar vanligtvis bara i skritt. Jag ville konditionsträna men intervaller är rätt tråkigt, så då testade jag något nytt. Kan dock tänka mig att det sliter rätt mycket på hästen så jag ska väl inte göra det allt för ofta, eller vad tror ni? Galopperade upp för totalt sex backar, varav en motsvarade ungefär tre stycken i längd (den var dock lång och seg, inte kort och brant).

När jag kom tillbaka till stallet var Calle rätt svettig så jag svampade av det värsta med en varm svamp och sen fick han stå inne och torka med ett fleecetäcke medan jag kylde hans ben med mina fantastiska kylskydd.

Imorgon ska han vila men jag kommer nog ta en promenad för hand på 30 minuter så att jag kan streacha honom inför tävlingen på söndag. Ska hoppa 105 och 110 cm, bland annat ska min gamla hopptränare och Catrin starta samma klasser som mig. :)

Den här bilden hade varit jättefin om inte jag hade lagt över min högerhand på fel sida så att Calle gapar. Även solen har fläckar. (hähä, jag är gul (och tråkig)) (shit, parentes i superlativ).


Permalink Dagens ridning Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jag tycker du ska blogga om det du känner för!! :) Självklart är det kul att läsa om hästar, men inlägg om andra saker är ju lika välkomna.. Huvudsaken är att du trivs med det du gör :D



Åh, vad kul att du nämnt mig :D

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Vad har du för kylskydd? :P



sv: Verkar vara många som uppskattat det redan :P Kul att kunna va till nån nytta, liksom ^^

Jag gjorde misstaget i början av året att köpa alldeles för fina ulltäcken, så jag vill inte använda dem under något annat så de slits... ^^

Postat av: Jenny Krook

Håller med Catrin. Blogga om set du vill. Det jag tycker är viktigt är att det uppdateras ofta så man har ngt att läsa;) Kram på dig!!

Postat av: Åsa

Håller med de andra, skriv om vad du vill, det är kul att lösa om annat också :)

Postat av: Matilda&Vicky

Gud så härlig bild =)

Postat av: Matilda&Vicky

Gud så härlig bild =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback