Hoppträning för PD

Var och tränade för Per Dahlgren igår igen. Jag åkte själv så att det blev ingen film, tyvärr.

Vi började med att trava och galoppera över cavaletti, korta avstånd. Det gick bättre i galopp än i trav för han blev lite flack när jag försökte rikta framåtbjudningen uppåt. Därefter hoppade vi två räcken med 16,5 meter emellan. Första gångerna skulle vi rida på fem galoppsprång emellan och det gick uteslutande bra, därefter höjde vi lite allt eftersom och då red vi på fyra galoppsprång.

Därefter gjorde vi en liknande övning fast med två oxrar och längre avstånd (vet ej hur långt, men gissar på 20-21 meter). Höjdes också successivt.

Sista övningen var ett räcke och sen fyra stora galoppsprång på böjt spår till en räcke-oxer kombination som hade normala avstånd. Eftersom det var stora galoppsprång in i kombinationen blev det lite trångt, men vi fick till det några gånger.

+ Calle hoppade fantastiskt
+ Jag lyssnade bra på instruktionerna och ändrade min ridning därefter
+ I slutet lyckades jag reglera galoppen bakåt ur ett framåtläge, något som vi har ganska svårt för
+ Hamnade rätt på alla hinder!!!

- Red på novabett och han blev tyvärr lite stum i munnen emellanåt
- Dålig framåtbjudning i början av passet



Ikväll ska jag träna dressyr för Tina!

 


Permalink Träningar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback