110 cm, lokal tävling.

Solna fältrittklubb, lokal tävling.

110 cm: 4 fel. Jag är väldigt nöjd över den här rundan. Första hindret var en naturfärgad oxer, den låg nog lite lägre än 110 (kanske 105?). Vi hamnade några centimeter för nära så det blev lite för högt och lite för kort språng över hindret. Det blev därför lite för långt till räcket som låg ca 21 meter längre bort, men vi klarade det bra och han hoppade av efter fem galoppsprång.

Längs med kortsidan och sen till en maxad oxer som var hinder nummer tre. Känner ungefär fyra galoppsprång innan att jag hamnar fel så jag försöker gasa in i hindret. Jävligt dumt av mig för då hamnade vi istället tio centimeter ifrån hindret i 180 km/h. Calle stannade (tack gode gud för det). Därefter hoppar han hindret jättebra, hamnar i korsgalopp på böjt spår med sju galoppsprång till ett litet räcke med vattenmatta under.

Därefter är det ett räcke och böjt spår med sex galoppsprång fram till kombinationen som är oxer-räcke. Det linjen är jag mycket nöjd med. Avslutningsvis två stycken oxrar som gick bra.



Han rev alltså inga hinder och det är jag glad över. Känns lite tråkigt bara att det blev så knasigt på hinder nummer tre, vi hade lika gärna kunnat klara det, men piloten måste lära sig att hitta avstånd! Jag måste tänka på att:

- Hitta en bättre galopp, som till det första och femte hindret för där var den bra.
- Inte försöka måtta på fart.

Kan inte komma på mer. Är faktiskt väldigt nöjd och det känns som att vi har tagit ett stort steg i rätt riktning. :)


Permalink Tävling Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Vilken fanatasilös bana! ^^



Trevlig runda =) Håller med dig, du ska vara nöjd!

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Såg jättefint ut om man bortser från missen på 3an :D

Postat av: Edit

Tycker ni landar mer i rätt galopp nu också. Vad ni utvecklats, både du och Calle! :D Kul!

Postat av: Bella

sv:Tack! Jo hon blev lite matt och blir lite dragig då, men hade likaväl kunnat bara 4 fel bara. Ibland har man inget flyt! Hon hade inte druckit på hela dagen och åkte hemifrån vid halv sex...dumma häst;) Så då är det ju inte så konstigt att orken tar slut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback