RED ALERT

FETvarning för extremt tråkigt inlägg (deluxe).

Idag tömkörde jag Calle på volten. Jag har tömkört varje dag sen i lördags eftersom han tappade sin sko i fredags. Hovis kommer inte förrän på fredag, jag sa att det inte var bråttom så han kommer tar Calle i samband med att han skor en annan häst i stallet.

Det kan komma att bli lite spännande på lördag när jag ska på P&J. Jag kommer nämligen att behöva tömköra Calle innan hovis skor för jag ska ut och slira med några vänner. Det innebär att jag inte kommer ha suttit/ridit Calle på åtta dagar, utan bara tömkört (så han har ju motionerats såklart). Kul att se hur han kommer vara. Känner jag honom rätt kommer han vara hemsk, så jag måste komma ihåg att bara rida framåt.

På söndag är det dags för endagskursen för Pontus Westergren. Ska bli sjukt kul, jag är skittaggad! Hoppas han är bra.


En bild på Calle när han slog världsrekord i höjdhoppning

Permalink Dagens ridning Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

sv: Woho! Vilka klasser? Hoppas att min bebis är på humör och itne alltför nervös, då blir hon så loj alltså, inte som din piggelin! :D Åh pontus är så bra :)

Postat av: Sara

sv: Och jag hoppar 80 o 90 :D Då rider vi nog fram samtidigt!



Har ni hoppat fram på utebanan nu senast eller i ena delen av ridhuset?

Postat av: Sara

sv: Ja nu är det ju stenhårt så det lär ju blir ridhuset =) jag vill hoppa den läskiga muren haha! Den med turkosa/vita rutor, ser helt sjuk ut. Har de haft med den någon gång när dui varit där?

Postat av: Sara

sv: Ja nu är det ju stenhårt så det lär ju blir ridhuset =) jag vill hoppa den läskiga muren haha! Den med turkosa/vita rutor, ser helt sjuk ut. Har de haft med den någon gång när dui varit där?

Postat av: Sara

sv: Haha ja den är så jäkla ball! Den var med en gång när jag var med på deras regionala, och då var det hela muren, inte bara sidorna och bommar imellan. Och det var 120, kändes som om att man red mot en creapy vägg haha helt sjukt!



C är inte tittig, det gäller bara att få upp farten haha. Hon har ju aldrig stannat på de P&J vi har gjort hittills iallafall, och då har det varit murar, vatten, flaggor och sånt med. Som hon aldrig hade hoppat tidigare :D Så det är skönt! Men ja, den muren alltså, säger aldrig aldrig haha! Så cool.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback