Ny sadel

Är som vanligt sugen på att köpa en ny sadel. Om jag skulle göra det skulle det dessutom bli en brun. Har några krav såklart:

- Billig! Har inte pengar att köpa en sadel som kostar mer än 15 000. Även om kvalitén i regel är sämre, så är det ok om man tar väl hand om den (plus att jag har ju bara en häst, ok om man hade typ 15 hästar).

- Enkelkåpa! Nästan det viktigaste egentligen, once you've gone there it's no way back. Det är nästan som att rida barbacka utan att få skavsår mellan skinkorna.

- Stora och framåtskurna kåpor! Mina lår är nog min längsta kroppsdel. Kan se lite löjligt ut ibland eftersom att det inte alls är lika långt och graciöst under knäna. Det är därför extremt viktigt att mina knän inte hamnar utanför kåpan.

- Snygghetsfaktor en miljon! JA, det är inte okej att rida omkring i en FUL sadel.


Min nuvarande sadel. (fast min är svart)

Permalink Utrustning Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Edit

Varför brun?

För 15000 får du ju en bra sadel, det är ju en del pengar. :)

Postat av: Siri

För att det är snyggt, såklart!

Postat av: Edit

Hade för mig att du inte gillade brunt. :)

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Enkel kåpa? För att inte få skavsår på rumpan? Nu får du förklara!! :D

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Har skrivit om det nu =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback