Medryttare eller inte...

... det är frågan.

Min medryttare ska sluta efter den här veckan, för att hon har fått erbjudande om att rida en annan häst flera dagar i veckan. Hon rider ju bara Calle en dag i veckan så hon får inte ut lika mycket av det. Hur som helst så hamnar jag i en situation där jag måste välja om jag vill hitta en ny medryttare eller om jag ska ha Calle för mig själv.

Som det ser ut nu kommer jag inte att skaffa en ny medryttare, men jag vet inte hur jag känner sen när jag börjar jobba heltid i Januari. Om jag nu skulle skaffa en medryttare vill jag ha någon som är duktig på att rida, så att jag får lite valuta för det, men jag vet inte hur lätt det är att hitta någon grym ryttare som bara vill rida en dag i veckan. Jobbigt läge. Hur hade ni gjort?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Leta länge och ta god tid på dig! :) Jag hade ju ute Moses på annons om medryttare, fick massa svar, en hel del oseriösa, men även duktiga människor! :)

Postat av: Jenny Krook

Ja ta god tid på dig. Börja redan nu så har du faktiskt tid/råd att vara kritisk istället för att göra något i panik i januari. Du vet vilka reser jag haft. Det finns duktiga därute. Synd att jag har egen häst ;). Jag tycker det finns fler duktiga dressyrryttare än hoppryttare som söker medryttarhästar så söker du det kan du nog hitta en bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback