Markarbete idag

Jag bröt mot mitt veckoschema (dödsstraff) igår. Skulle rida ut och konditionsträna men jag löslongerade istället. Vi fick oväntat besök i stallet så det blev en lång fika när jag egentligen skulle ha suttit på hästryggen. Under den tiden blev det dessutom mörkt ute så då försvann lusten att rida ut lite.

Nu när jag ändå har brutit mot den så bryter jag igen. Calle skulle ju egentligen vila idag, men jag tänker istället rida markarbete och eventuellt klippa honom innan dess. Han får vila imorgon istället och sen trimmar jag dressyr på lördag dagen innan tävling.

Ska sätta upp tre övningar, så det kommer se ut såhär på ridbanan:



Det är korta travcavalettis på små bågar, det är studs på böjt spår och det är tre räcken på rakt spår som tränar lydnad och rytm. Jag tycker att det är viktigt att göra övningar som går att rida i båda varv när man tränar markarbete. När jag ska hoppa tänker jag inte lika mycket på det, för då är det för det mesta inte lika mycket nötning. Jag rider oftast väldigt mycket och länge när jag gör den här typen av övningar, eftersom att det inte sliter så mycket på hästen.

Travbommarna kommer att ligga direkt på marken och studsen samt räckena kommer ligga på 50 respektive 70 cm. 

Utvärdering ikväll!



Permalink Övningar Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Edit

:D Tack, o jag längtar tills nästa film är stor. Blink blink! ;)

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Åh, vad bra övningar!! Jag måste verkligen bättra mig med travbommar, är jättedålig på att ta fram de!

Postat av: rebecca

Kul övning! Måste prövas!! Det är en Lamicell-master hjälm du har va? De är så snygga, funderar på att önska mig en i julklapp=P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback