Longera

Har inte så mycket tid över så jag kommer nog inte blogga något idag, måste bland annat plugga inför min sista tenta hela kvällen. Sen är jag KLAR och det ska bli så skönt, därefter är det dags för mig att börja jobba heltid. Jag har fått jobb på Hemglass, så jag kommer jobba på deras kontor i Stockholms söderort tre dagar och köra glassbil två dagar. Det är ett vikariat (mammaledighet) och efter det ska jag börja på läkarlinjen. :)

Jag har planer på att longera Calle med min pessoalounge-kopia idag. Han går väldigt bra med den. Hur longerar ni era hästar?


Permalink Dagens ridning Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: lucke

Tjenare, planer för kvällen? :)

Postat av: Cissi

fin häst, är det din? :)

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Jag longerar aldrig de som är inridna faktiskt, möjligtvis att Fame fått bränna av sig i linan innan ridning när hon stått flera dagar. Jag tömkör hellre!

Postat av: Anonym

Jag brukar longera med två linor, som att tömköra på volt. Då är det inte lika lätt att hästen skjuter in bogen och ställer sig utåt=)

Postat av: Åsa

Jag hade gärna longerat min häst som alternativ till den vanliga träningen, men det är ingen idé eftersom han blir så stressad och bara springer omkring. Så aldrig, tyvärr. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback