Idag är det måndag

Tänkte först skriva "Siri" i rubriksfältet. (pucko)

Idag var Calle svullen i höger fram. Jag vet precis vad det beror på. När jag rider lägger han huvudet på sned, med öronen åt höger, det i sin tur leder till att han belastar sitt högra ben mycket mer än sitt vänstra. Testa själv att lägga huvudet på sned åt höger axel, då förstår man exakt vad som händer med hästen när den gör samma sak (du får tänka att din axel är hästens bog).

Hur som helst, alltid när jag rider så tänker jag på det. FÖRUTOM NÄR JAG HOPPAR! Dumt va? Så igår red jag i totalt tre timmar utan att tänka på det. Inte konstigt att han är överansträngd där nu, men ingen hälta och inte varm i alla fall. Ledde honom i 20 minuter och kylde benet i 15 minuter med kallt vatten.

Här är filmen från när jag ramlar av igår. Jossan är sjuk så bilderna kommer nog imorgon. :)


Permalink Dagens ridning Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Aj då!! Det såg inge kul ut! Men jag antar att du klarade dig utan skador? :)

Postat av: Ida

Oj jäklar! Hur gick det?? Men han hoppade fint på första! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback