Dålig uppdatering

Hej alla!

Lite taskig uppdatering, beror på att jag har haft fullt upp i helgen. I lördags skulle jag på P&J men så blev det inte, lika bra kanske med tanke på den intensiva träningen vi åkte på igår. Jag var, som jag har skrivit tidigare, på en endagskurs för Pontus Westergren. Han var riktigt bra!

Första passet var markarbete över hinder. Calle var lite jobbig, extremt pigg och studsig, men det gick väääldigt bra. Jag är extremt nöjd. Tyvärr var ingen där och filmade men Jossan fotade och dem kommer hon troligtvis skicka till mig ikväll, då lägger jag upp dem här!

Nu till vår svaghet: Vila i två timmar och sen rida igen... Calle var förbannad på mig redan i boxen och det var nästan så att han sa "matte, jag vill åka hem". Hur som helst så började vi hoppa fram och det gick faktiskt riktigt bra, även om han gjorde massa bocksessioner så hoppade han fint. Sen skulle jag ge mig på banan, som låg på typ 110-120. Lite dumt att börja med den höjden kanske, men jag tänkte give it a try.

Han hoppar första oxern kanon och sen ska jag vända upp på andra hindret som var ett räcke. Linjen blev fel så jag hamnade liksom snett och för nära så Calle tvärnitar och vänder in i hinderstödet, ställer sig på bakbenen när jag står i en stigbygel så jag hoppade ur den och hamnade på rumpan. (finns på film, lägger upp sen :P) Därefter var det bara skit, han ville inte hoppa. Han är ju så känslig och det var droppen för honom. Han ville inte ens hoppa när vi sänkte till typ 70 cm. Tillslut fick vi ordning på honom och jag hoppade fyra hinder på 1m och där fick det räcka.

Pontus sa såhär: "Det handlar inte om att han inte kan hoppa, för det kan han verkligen. Han är försiktig, ibland nästan för försiktig. Det är klart att det är roligt att ha en häst som de andra har, en som bara tågar på. Men du kommer kunna rida större klasser felfritt på den här hästen. Du måste bara få ordning på framåtbjudningen."

Permalink Träningar Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny Kroo

Vilken härlig sporrning. Memorera dessa ord och plocka fram i jobbiga situationer!! Ska ni träna för honom ngt mer? Väntar med spänning på bilder och film!!

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Håller med Jenny! =)

Postat av: Yasmine

Det tror jag också att du kan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback