Canter

Idag har jag varit och cantrat i skogen. Calle har vilat i två dagar, därför var han tvungen att sakta av för att kolla på en presenning, annars tågade han på som vanligt. Han är en riktigt skogsmulle i hjärtat, han älskar att vara ute i skogen och går som en pansarvagn överallt; vart jag än ber honom att gå.

Det är SÅ kul, därför sköter jag den mesta skolningen i skogen. I den mån den går såklart! Jag får ändå inte ut särskilt mycket av att rida på 10-metersvolter inne i paddocken. Jag rider alltid "dressyr" i skogen: tempoväxlingar, galoppbyten, avsaktningar/igångsättningar, sidvärtes osv. Jag ser däremot till att rida i paddocken/åka till ridhus minst en dag i veckan så att jag kan öva på förvänd galopp och andra spännande saker. Utöver det hoppar jag och rider markarbete med bommar i paddocken/ridhus också.

Jag har ingen direkt mall som jag följer, men oftast rider jag 3-4 dagar i skogen och 2-3 dagar i paddocken. Hur varvar ni träningen i skog och på bana?


Permalink Dagens ridning Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: rebecca

sv: haha ja du det kan man verkligen undra! jag hade aldrig vågat hoppa det. Känns så galet att Anna som jag hjälpt lite tävlar på den nivån! Hur vågar hon liksom? Lilla söta snälla Anna=P



Jo hon är likadan, man får proppa i henne kraftfoder tills hon nästan sprängs. Men nu testar jag en ny taktik. Jag minskar kraftfodret ganska mycket under ett par dagar, och minskar högivan så att hon får 2½kg per mål, och då äter hon faktiskt upp höet. Tänkte öka högiva succesivt, och försöka ge henne mindre kraftfoder nu när jag tar det lite lugnare med henne. men får väl se hur det går, annars får jag väl fortsätta hinka i henne kraftfoder=P

Postat av: Rebecca

Förresten, jag brukar rida i ridhuset 1 dag i veckan ungefär, ibland två. har ingen paddock men rider i hagen 2 dagar i veckan ca, resten är ute, eller träningar=)

Postat av: Sarah Journath, Sarahs brodyr

Jag brukar följa schemat varannan dag uteritt och varannan dag paddock/ridhus :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback