Att utvecklas som ryttare

Jag tycker att det är kul att vi ständigt utvecklas som ryttare, vi lär oss nya saker varje dag och för varje träning lär vi oss att rida lite bättre. Jag tycker att det krävs ett stort mått ödmjukhet när man håller på med den här sporten, att ständigt lyssna men att selektera vad vi tar till oss.

Det värsta jag vet är människor som varken har självinsikt eller självdistans, som inte ser vilka fel de gör och som inte kan ta emot tips och dylikt utan att själva känna sig nedvärderade eller utan att förlora "sin stolthet". Jag tycker inte att det finns någon stolthet i symbiosen mellan häst och ryttare. Folk måste förstå att det är musik vi skapar, ett samarbete mellan ljud och lyrik, en skiva utan slutspår. Så är det i alla fall för mig.

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

sv: Haha ja exakt så är det! Hon är så stor och långsam än i sina rörelser, håller inte koll på hela kroppen än riktigt haha :D

Postat av: rebecca

håller med dig! Jag tycker oxå det är otroligt kul att hela tiden utvecklas, träna för nya tränare som kanske ser saker ur en annan synvinkel, hur fantastiskt det känns när något verkligen lossnar och fungerar! och det är verkligen som du säger, ridning är musik!

Postat av: Charlotte

Så sant! kanske därför det är så spännande med hästar? man blir alltid utmanad och får personlig utveckling, både i mot och medgång:)

Postat av: rebecca

Sv: Ja jag älskar fullblod, de är fantastiska! Sen har de ju sina egenheter:P skaffa dig ett fullblod som äter hö är ett hett tips:P

Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Jaa :D Det är tur att jag snart ska ha barn så att ingen kan anklaga mig för att inte ha vuxit upp än... (A) Hehe! :P

Postat av: Matilda

Kom du iväg på träningen? :)

Postat av: Jenny Krook

Jag instämmer helt med dig Siri. Jag hör så ofta att hästen har en dålig dag och fn vad han/hon höll på. Skithäst osv osv.

Visst kan de ha dåliga dagar men oftast beror det på oss och var vi är i humöret. Jag kan bara ta ett exempel: MIG SJÄLV.

Våfflan känner på sig direkt när jag är det minsta stressad(vilket jag inte känner själv) Han krånglar och håller på och jag tappar tillslut humöret men de dagar jag verkligen pratar med mig själv innan stallet att nu ska jag vara där och bara där i allt, tankar, fokusering mm så går det alltid kanon. Det är ett samspel som ska fungera och som sagt vi måste vara ödmjuka inte bara mot hästen utan även oss själva. Somliga sätter ribban så högtvisslar och deppar ihop när det blir lite knökigare än tänkt.

Det är en underbar sport/livsstil som vi hästmänniskor valt och tänk på där ute att vi har alla något gemensamt......HÄSTARNA så sluta upp med att tycka om andra. Se till dig själv och fråga om du ser ngt du aldrig sett tidigare!!

Postat av: Sandra

Jag älskar den där bilden siri :) u and c.c look very pretty!!

Postat av: Siri

Tack Sandra. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback