Väldigt varmt

Oh herrroooo. (läs: oh hello med the accent of Kim Jong Il)

Igår var det fantastiskt väder, för er som missade det. Hade varken ork eller lust att rida efter jobbet men är glad över att jag gjorde det för det var såå skönt. Red ut en sväng på kanske 80 minuter, varav några minuter var trav på asfalt. Det var längesen jag red på asfalt och jag tycker att det är bra att göra det (med måtta) ibland.

Calle var spänd som en stålfjäder idag och jag vet inte riktigt varför. Kan bero på att tre barn kom springades från ingenstans och frågade vad hästen hette, att det stod en gubbe i skogen och drog pinnar genom snår eller att det kom en joggare runt ett hörn med dålig sikt. Allt detta i början av ridturen inom loppet av fem minuter. 

Red som vanligt öppnor och slutor i trav. Red i ett jättehögt tempo när jag galopperade, men växlade mellan det och skritt för att känna att jag hade kontroll. Han skötte sig utmärkt, även om han slog med huvudet varje gång jag tog ner honom med skritt. Överlag fin häst och vääääldigt fina galoppfattningar.


Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback