Upplåst!

Nu ska jag låsa upp min blogg igen. Hade en värdelöst dag, var på dåligt humör, hade ingen inspiration och framförallt ingen lust att engagera mig eftersom att ingenting går som det ska just nu. Dock är det inget för era öron så let's return to horses.

Idag var Malin (kiropraktor) ute och kollade Calle. Han var lite stum i bröstryggen och det satt framför allt i vänster bog. Hon vill ut igen om tre månader, vilket låter klokt. Funderar på att ta ut en massör där emellan.

Jag fick jättemycket beröm för att han var så fint och jämt musklad. Hon sa att han hade enormt bra mankmuskulatur, vilket tydligen är ganska svårt att få fram. Hon berömde även hans nackmuskler och rumpmuskler. Nu kan jag alltså vara säker på att jag tränar honom på rätt sätt. ;D Sist hon var ute var han nämligen snett musklad på t ex rumpan, men inte idag. Jag är HAPPY!

Hon tycker att jag ska tömköra honom minst en gång i veckan, så det innebär att jag måste köpa tömmar och gjord.

Resten av veckoplaneringen kommer att se ut såhär:
Torsdag: Skritt uppsuttet. Tänkte lägga ut lite bommar så han får lyfta på benen.
Fredag: Rida ut, alla gångarter men inte särskilt intensivt.
Lördag: Tömköra
Söndag: Pay and Jump 110 cm

Permalink Hästvård Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback