Självständig

Jag har inte hästintresserade föräldrar vilket innebär att jag oftast måste klara mig själv. Jag har en helt fantastisk syster som hjälper mig på tävlingar och på nästan alla träningar, men det är inte alltid hon finns tillgänglig. Att kunna stå på egna ben har varit väldigt viktigt för min personliga utveckling. Det har gjort mig enormt självständig och jag är aldrig "rädd" för att jag inte ska klara mig ensam.

Självklart står dem alltid bakom mig och backar upp mig om jag inte klarar av det ekonomiskt, men hittills har det inte varit några problem. Mycket tack vare olyckan för fyra år sen, som dessutom gav mig pengar att köpa Calle.



Ikväll ska jag åka iväg själv och träna dressyr. I början var det lite besvärligt att köra själv med Calle för han kunde vara knasig att få in i transporten, men väl inne stod han lugnt och fint. Nu för tiden går han direkt in och det är så otroligt skönt.

Brukar du någonsin köra iväg själv med hästen och till exempel träna, eller vill du alltid ha någon med dig?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Jag får glatt klara mig själv! Sambon är inte hästintresserad, hjälper såklart till om han måste men slipper gärna ;-)

Hela vinterhalvåret kör jag till ridhuset 4-5 ggr i veckan med två hästar i transporten, gör allt själv.

Tävlingar vill jag gärna ha någon med mig på, speciellt om jag har två hästar, men det funkar att köra själv också, har hänt massor av gånger.

Summa: det är mer regel än undantag att jag kör iväg själv =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback