Pay and jump

Hoppade 110 för första gången idag för att se om det är dags att gå upp ett snäpp. Det gick verkligen jättebra. Han hoppade kanon på hinder 1-3, sen ville han inte hoppa en oxer som var ur sväng med en lång distans (parallell och jag tror att den var större än 110). Vi hamnade fel så han stannade, sen efter det blev både jag och Calle osäker så vi stannade två gånger till och sen bad jag dem lägga ner den. Då stannade han på hindret efter istället, vilket gjorde mig väldigt sur för jag vet att han gjorde det "bara för att". Sen red jag an på den och då hoppade han finfint över hinder 5-9 och sen även det valfria hinder 10 som var ett upphopp och nedhopp på bank (SKITKUL! :D)

Så egentligen kanske jag inte bör vara så glad eftersom att han stannade så många gånger, men han var inte i en enda bom på hela banan och han var pigg och glad eftersom att han har haft en lugn vecka. Egentligen ska jag vara glad över att han hoppade över huvud taget efter min dåliga anridning till nr 4. Fler gånger har sådant resulterat i att han bestämmer sig för att han inte ska hoppa mer för dagen då... Min syster filmade mig men jag glömde kameran i stallet så jag får lägga upp filmen på onsdag. Jag ska nämligen ta hästledigt i två dagar nu.

På torsdag ska jag fråga min tränare om hon tycker att jag ska hoppa 110 på nästa riktiga tävling, som är den 23:e maj.


Permalink Träningar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Häng inte upp dig på stoppen! Om allt annat kändes kanon så so what?

Klart du ska vara glad och nöjd även om det inte står en nolla i resultatlistan =)

Postat av: Lina

Ser att mitt namn inte kom med på förra kommentaren :P

Men jag tycker fortfarande inte att du ska hänga upp dig på stoppen, resten ser jättebra ut!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback