Oh my!

Calle var helt fantastisk igår när jag red, kommer kunna leva på den turen länge. I början var han lite träig så jag lät honom springa precis hur fort han ville i galopp för att komma igång (efter skritt och trav). Sedan kom jag till ett parti i skogen där de håller på att bygga en fälttävlansbana så det ligger stockar överallt. Det blev alltså en del höga och långa benlyft. Mest i skritt, men travade och galopperade där avstånden såg ut att stämma.

Jag travade ner till beachen därifrån och det tar ungefär 15 minuter, så jag varvade mellan att rida lätt och stå i fältsits. Väl nere vid vattnet vände jag, för jag hade lite bråttom, och galopperade hela den vägen jag travade ner tillbaka upp. Då gjorde jag massa tempoväxlingar, slutor, öppnor, galoppbyten med direkt ökning. Han var så JÄVLA fin alltså! Han var så lösgjord och fick väldigt stora gångarter. Efter galoppen skrittade jag en ganska lång bit, innan jag gjorde en sista koll i galopp där han fick spåra ordentligt, eftersom jag hade ridit så mycket på tre spår innan.

Hur som helst var ritten väldigt krävande för honom och jag överväger om jag ska låta honom vila idag och sen hoppa imorgon istället. Jag får se sen hur länge jag blir kvar i skolan och om han verkar seg när jag kommer till stallet.


En bonusbild på min syrras hund Mini, när hon försöker använda sig av "matte-jag-är-en-martyr"-tricket

Permalink Dagens ridning Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny

oftaaa, vart bygger de terrängbana? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback