Hoppypoppy

Hoppade lite själv idag. Är jobbigt att hoppa av och höja hinder så jag ställde upp en gymnastiserande linje med fyra räcken, ca 6,80 m emellan. Först låg de på 80 cm, sen 100 cm, sen höjde jag de två mittersta till 110 cm. Det är första gången jag hoppar den här övningen och jag tyckte den var bra. Jag tror att det tog mest på hans bakben eftersom att han verkligen sköt ifrån direkt efter landning till nästa hinder. Den var även bra för kvickheten, för han var tvungen att vara snabb med frambenen.

Calle var verkligen duktig och verkade tycka att det var kul, trots att han kändes lite slö. Hans galopp var helt fantastisk (hade inget i handen och den var verkligen bakifrån och framåt/uppåt) så jag tror att uteritten gjorde honom gott. Själv red jag visst som en kratta (according to the movie) och jag har inget att skylla på så det var väl helt enkelt inte min dag. :P


Permalink Dagens ridning Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Haha, skön självinsikt :P Ser fram emot filmen!



Sv: Ja, det blå var riktigt fint till den ponnyn =)

Postat av: Lina

Men vad du överdriver! ^^ Det var väl inte alls så illa? Inte vad man ser på videon iaf... :P



Sv: Ska prata med sambon om kissen :P

Postat av: Sussane

Har du tänk på i filmen så hoppar din häst bara med vänster galopp han byter direkt till vänster i serien när du kommer frän höger varv. . Möjligvis starkare i sin vänser sida? :) Fin Häst :D

Postat av: Anonym

Sussane: Ja, jag vet. Därför brukar jag hoppa studs på böjt spår, men nu har jag inte gjort det på ett tag. :) Tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback