Benskydd

Idag fick jag hem ett paket med saker jag beställde från Hööks en dag när jag var lat och inte orkade åka dit. Jag hade beställt två fyrpack fleecelindor (bruna och svarta), en gramantygel i läder och ett par frambensskydd. 

Jag kan verkligen rekommendera de skydden jag beställde. Det är så kallade fälttävlansskydd, vilket innebär att de verkligen skyddar runt om hela benet. Frambensskydden ser ut såhär och har en PVC-skena inbyggd för att skydda senan. Här kan du köpa dem för 289:-.



Bakbensskydden har också en PVC-skena, men den sitter istället på framsidan av bakbenet. Här kan du köpa dem för 479:-.



De är billiga, smidiga att sätta på hästen, lätta att rengöra och framförallt verkar dem hålla i en evighet. Jag har använt mina bakbensskydd nästan varje dag i mer än ett år och de har inte gått sönder någonstans. Så om ni letar efter ett par bra och slittåliga skydd, att till exempel rida ut i skogen med, så är dessa helt perfekta.

 

 

Permalink Utrustning Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Moa

Snygga dom var! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback