Älskade häst

Dressyrträningen idag var jättekul och jag är verkligen nöjd. Min hopptränare tränade tiden innan mig och hon skvallrade om att jag måste få kontroll över banhoppningsgaloppen, alltså att han måste ta mina förhållningar när jag rider med en stor galopp.

Jag fick t ex rida framåt fem galoppsprång, sen hade jag två galoppsprång på mig att ta förhållningar och direkt fram fem galoppsprång igen. Tog han inte förhållningarna fick jag INTE fastna utan var tvungen att rida framåt och sen försöka igen. Efter ett tag kändes han som en annan häst och det var verkligen kul. Om två veckor är det dags igen och jag längtar redan. Min tränare är så bra eftersom att hon verkligen jobbar med oss som ett hoppekipage och tanken bakom alla övningar är att hoppningen ska bli bättre.


Permalink Träningar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback