Tuff uteritt

Idag var Calle med om en krävande uteritt i högt tempo (som vanligt, haha). Han kändes väldigt bra och jag red med pelham för första gången på rätt lång tid. Under hela ritten var jag väldigt medveten om min högerhand vilket resulterade i en spikrak häst, jättekul! Nu måste jag bara fortsätta öva på det tills det sitter i ryggmärgen.

Började dessutom min resa mot byten i varje steg (haha, vilket skämt). Jag gjorde i var femte, och ibland blev det var sjätte från vänster till höger och var fjärde från höger till vänster. Nästa gång ska jag nog bara göra i var tionde för jag hann inte riktigt få koll på galoppen när bytena kom så fort.

Efter stallet åkte jag till Runsten och kollade på tävlingarna. Det var väldigt mycket bra ridning. En kille lyckades ramla av innan startlinjen, men hann upp på hästen och gick dubbelnolla ändå. :D

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback