Torka gånger en miljon

Hejsan hoppsan, här var det torrt. Dags att vattna lite kanske.

Idag har jag varit och tävlat. För första gången sen i höstas red jag två klasser, mest för att testa om det går. Jag har haft det problemet att han har tjurat ur under den andra starten vilket resulterat i att jag har blivit utesluten typ tre gånger. Hur som helst så kände jag att, efter att ha hoppat en klass några månader, det var dags att försöka igen (på lägre höjd).

I första klassen som var 90 cm bed. A fick vi noll fel. Jag tycker att han kändes fin på hinder men han var lite loj i bakkärran. Filmen blev i fel format, liksom ihoptryckt. Jag fixade så att nästa film blev bättre.



I andra klassen som var 100 cm bed A:0/A:0 fick vi fyra fel. Han stannade på ett litet räcke... Egentligen tycker jag att det var orättvist mot mig för vi hade tillräcklig galopp och jag styrde rakt på samt att vi hamnade rätt avsprångsmässigt. Men jag är ändå väldigt glad över att han inte tjurade ur. :)




Jag tycker att det är lite dåligt med tävlingar som jag kan åka till nu, men jag har anmält mig till en lokal tävling i Järfälla den 4/7 och då ska jag hoppa 110 cm. Kommer troligtvis rida en P&J på Runsten, som bara ligger runt hörnet, den 27/6 och även då blir det 110 cm.

Permalink Tävling Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback