Ny ridhjälm

Trodde jag i alla fall. Jag har en enorm vattenskalle så jag har rough time att hitta en hjälm som jag ser snygg ut i. Jag har alltid önskat mig en Charles Owen, ni vet den snygga med läderspänne? Men min vattenskalle tillåter mig inte att ha en sån hjälm eftersom att jag direkt blir misstagen för en svamp. Till min belåtenhet märkte jag för ett tag sen att de hade lanserat en ny och smalare modell: Fiona. Dock av "dressyrmodell", men wtf (tänkte jag), det blir säkert hur snyggt som helst. Jag beställde en och det gick på ca 2300 kronor (aj) och idag fick jag den.































Inte nog med att jag har haft ångest under denna väntans period eftersom att jag i efterhand kanske skulle ha använt pengarna till träning istället. När jag satte på mig hjälmen och lyssnade på den lilla tanken djupt in i min optimistiska del av hjärnan som sa att den skulle vara som gjord för mig fick jag en chock. Istället för en svamp såg jag ut som en av figurerna i de tre vännerna och Jerry

Jag måste alltså välja mellan:



NEJ TACK. Jag får helt enkelt spräcka hål på min dröm att någonsin ha en Charles Owen-hjälm.

Permalink Utrustning Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Men så ser ju alla ut i dressyrhjälmar XD

Själv ignorerar jag eventuell svampighet, JWn är FÖR snygg och skön för att det ska få stoppa mig! ;-)



Sv: Hehe :P Sawanna är skitdryg att rida ut med, för hon MÅSTE vara först! :S Men Team Chasingen är skitbra, de slåss om täten och vi kan rida fort som fan XD

Postat av: Ida Norlin

Haha, du måste nästan fota med hjälmen på :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback