Lydnadshoppning

Idag var jag och tränade för Gaby. Det gick väl sådär om jag ska vara ärlig. Calle hoppade som tusan men jag fick aldrig till det ordentligt. Det var en sak däremot som jag fick till och det var en fantastisk halvhalt före ett hinder! Han rusade och rusade så då bestämde Gaby att jag skulle göra en LUGN halt framför hindret. Sen red jag om på det och behövde bara trycka till i sätet så blev det typ världens bästa halvhalt och ett väldigt fint språng. :) Älskar verkligen min häst, han är så lyhörd och otroligt lätt att lära. Han lyssnar på minsta lilla signal från mig (oftast en plåga snarare än en tillgång) som ställer stora krav på hur jag rider, men ökar samtidigt precisionen eftersom att det krävs för att inte ge honom fyrdubbla signaler. När vi samspelar blir det RIKTIGT bra.

Vi travhoppade i början, men min syster fastnade i trafiken påväg till träningen så det kom tyvärr inte med på film. Om ni vill se halvhalten jag var så lyrisk om måste ni vänta till de sista 30 sekunderna av filmen, för det var sista språnget.


Permalink Träningar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback